کد خبر: 719561
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
سردار حاجي‌زاده در ديدار وابستگان نظامي خارجي مقيم ايران به مناسبت روز پاسدار با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره اجازه ندادن به بازرسي از مراكز نظامي و دفاعي كشور گفت: به تازگي در حاشيه مذاكرات مي‌شنويم مسئله بازرسي مراكز نظامي و دفاعي را به بهانه مسئله هسته‌اي مطرح مي‌كنند، ولي نمي‌دانند كه روش‌هاي نفوذ و شيوه‌هاي موريانه‌اي آنها در نزد ايرانيان نخ‌نما شده و اين درخواست غرب، در حقيقت درخواست جاسوسي رسمي در ايران است.
سردار حاجي‌زاده در ديدار وابستگان نظامي خارجي مقيم ايران به مناسبت روز پاسدار با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره اجازه ندادن به بازرسي از مراكز نظامي و دفاعي كشور گفت: به تازگي در حاشيه مذاكرات مي‌شنويم مسئله بازرسي مراكز نظامي و دفاعي را به بهانه مسئله هسته‌اي مطرح مي‌كنند، ولي نمي‌دانند كه روش‌هاي نفوذ و شيوه‌هاي موريانه‌اي آنها در نزد ايرانيان نخ‌نما شده و اين درخواست غرب، در حقيقت درخواست جاسوسي رسمي در ايران است.
به گزارش «فارس»، وي با اشاره به مصاف ديرينه ملت ايران با دشمني‌هاي امريكا و غرب گفت: همچنان با توطئه‌هاي امريكا روبه‌رو هستيم و امروز درگير يك جنگ تمام‌عيار اقتصادي، فرهنگي و سياسي با آنها هستيم. وي افزود: امريكايي‌ها سال‌هاست كه از مقابله مستقيم و جنگ با ايران نااميد هستند و با بي‌شرمي تمام در اين حوزه‌ها ناجوانمردانه تلاش مي‌كنند. سردار حاجي‌زاده با گراميداشت سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و روز پاسدار و خيرمقدم به مهمانان خارجي و داخلي اظهار كرد: براي آحاد پاسداران جاي بسي افتخار و مباهات است كه در مقام و مسئوليت پاسداري از انقلاب اسلامي به بزرگ پاسدار اسلام و پيشواي آزادگان جهان اسلام حضرت امام حسين (ع) اقتدا كرده‌اند.
وي با اشاره به مقاومت و ايستادگي ملت ايران در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن بعثي و سپس رويارويي پيروزمندانه با توطئه‌هاي رنگارنگ نظام سلطه و استكبار طي سال‌هاي پس از جنگ تحميلي افزود: ملت بزرگ ايران با الهام از سيره عملي سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و وفاداري نسبت به پيماني كه با خون شهدا بسته‌اند، با اطاعت از ولي فقيه و زعامت حضرت امام خميني (ره) و جانشين صالح و شايسته ايشان مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا امام خامنه‌اي عزيز (مد ظله العالي) مسير جهاد، مقاومت و ايستادگي در برابر مستكبران را تا پيروزي نهايي ادامه خواهد داد. فرمانده نيروي هوا- فضاي سپاه در ادامه با تبيين تحولات جهاني پس از پيروزي انقلاب اسلامي كه با فروپاشي اتحاد جماهير شوروي مرحله نويني در معادله قدرت پديد آمد، گفت: بعد از فروپاشي شوروي، فرصت پياده‌سازي تئوري نظم نوين جهاني براي امريكا مهيا شد، اين تئوري بر پايه فرهنگ تماميت‌خواهي و سلطه‌طلبي بنا شده است.
سردار حاجي‌زاده با بيان اينكه اساس اين ايده، ايجاد دهكده بزرگ جهاني به رهبري امريكا استوار شده است افزود: امريكا بر اساس اين اصول، كليه برنامه‌ها و اهداف راهبردي خود را براي حفظ و استمرار قواعد جهان تك‌قطبي قرار داده است. وي تأكيد كرد: امروز هر حكومتي فارغ از هر نوع گرايش ديني و اعتقادي، اگر منافع ملي خود را هم‌جهت با منافع سلطه‌طلبانه غرب به سركردگي امريكا تعريف نكرده باشد و در مقابل امريكا كرنش نكند با اعمال سياست‌هاي تحريم، مهار، تعدي و تجاوز و تضييع حق حاكميت مواجه خواهد شد و اين نسخه ثابت استكبار غرب براي كشورها است.
سردار حاجي‌زاده با ارائه تصويري از وضعيت امروز منطقه خاطرنشان كرد: چند سالي است منطقه استراتژيك غرب آسيا و بخش‌هايي از شمال آفريقا شاهد ناامني، خون‌ريزي و كشتار مردم بي‌گناه و جنگ‌هاي خانمان‌سوز توسط گروه‌هاي تروريستي تكفيري و داعش شده است و هر روز نيز دامنه اين جنگ‌ها توسعه پيدا مي‌كند.
وي افزود: در چنين وضعيتي علاوه بر نابودي زيرساخت كشورها، كودكان، زنان، افراد پير، جوانان، شيعه و سني، مسيحي و غيرمسيحي، ايزدي، كرد و... با مليت‌هاي مختلف در اين منطقه قتل عام شده و زنان و دختران به بردگي جنسي برده مي‌شوند.
فرمانده نيروي هوا- فضاي سپاه با اشاره به عقايد انحرافي و ضد اخلاق و ضد دين گروهك‌هاي تروريستي تكفيري گفت: اين گروه‌ها با افكار الحادي، قارچ‌گونه در منطقه در حال رشد هستند و اين ويروس خطرناك 80 كشور را تاكنون آلوده كرده است. اعتقادات و اقدامات آنها بر هيچ دين و آئيني و حتي منطق بشر اوليه بدوي منطبق نيست.
سردار حاجي‌زاده افزود: آنها انسان زنده را به آتش مي‌كشند، قلب آدم مرده را از قبر بيرون كشيده و به دندان مي‌گيرند، در كوچه و بازار، مسجد، مناطق جمعيتي حركت‌هاي انتحاري انجام مي‌دهند و بي‌گناهان را مي‌كشند.
وي با بيان اينكه گروهك تروريستي تكفيري و داعش در جايي جنگ داخلي و برادركشي راه مي‌اندازند و در جاي ديگر با بسيج مدرن‌ترين تسليحات به جنگ مردمي بي‌دفاع مي‌روند و شب و روز بر سر آنها اقسام بمب‌ها را مي‌ريزند، سؤال كرد: اين جنگ‌هاي ويرانگر با رهبري چه قدرت‌هايي و با چه اهدافي ايجاد مي‌شود؟ شكل‌دهي، هدايت و مديريت تروريسم از نوع دولتي و افسارگسيخته آن مبتني بر اهداف سياسي و اعتقادي افراط گرايانه و ويرانگر از چه مبدأيي هدايت مي‌شود؟
سردار حاجي‌زاده اظهار داشت: امروز پشت صحنه اين همه ويرانگري‌ها آشكار و بر اساس اقرار خود آنها واضح و شفاف شده است كه تحت حمايت چه كشورها و دولت‌هايي قرار دارند.
اين مقام عاليرتبه نظامي تصريح كرد: صحنه‌گردان اصلي اين جنايات امريكا است، امريكايي‌ها با طرح انگليسي- صهيونيستي و پول كشورهاي منطقه و در رأس آنها عربستان سعودي به دنبال منافع شومي هستند كه دير يا زود خود آنها را نيز در اين باتلاق گرفتار خواهد كرد. وي با اشاره به اينكه در اين عرصه وحشي‌گري افسارگسيخته هيچ كشوري در حاشيه امن قرار نمي‌گيرد و قطعاً به نوعي از عوارض اين اقدام تأثير مي‌پذيرد، گفت: امريكا به دنبال گسترش جنگ نيابتي در منطقه است و با عوام‌فريبي، ائتلاف ضد داعش راه مي‌اندازد ولي به طور علني مي‌گويد ما به دنبال نابودي داعش نيستيم، ما بحران را مديريت مي‌كنيم، اين در حالي است كه در صحنه عراق شاهد بار‌ريزي با هواپيما و انواع كمك‌رساني به داعش هستيم.
فرمانده نيروي هوا- فضاي سپاه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سياهه دشمني‌هاي امريكا عليه نظام و ملت ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران طي 37 سال گذشته انواع طرح‌هاي ضد بشري نظام سلطه به رهبري امريكا را تجربه كرده است و اقدامات تروريستي، ناامن‌سازي، انفجارات و زدن شهرها با خمپاره تنها بخشي از اقدامات خصمانه‌اي است كه توسط گروهك‌هايي كه امروزه خارج‌نشين هستند و بعد از سه دهه همچنان توسط امريكا و برخي از كشورهاي اروپايي حمايت مي‌شوند، در اين سال‌ها در كشور ما به مرحله اجرا درآمده است.
سردار حاجي‌زاده افزود: اين گروه تروريستي بيش از 16هزار نفر از مردم بي‌گناه ايران را شهيد كرده‌اند، ما آموخته‌ايم چگونه امنيت ايران را حفظ كنيم، ما آموخته‌ايم در مقابل گروه‌هاي تكفيري، تروريستي، ضد بشري و حتي هواپيماربايي چگونه مقابله كنيم، ما آموخته‌ايم چگونه با دشمن بجنگيم، همه ترفندهاي آنها براي ما روشن است ولي كشورهايي كه تجربه غني 37 ساله ايران را ندارند بسيار آسيب‌پذير هستند.
وي با پرده برداشتن از برخي واقعيات تلخ موجود پيرامون وضعيت گروهك‌هاي تروريستي تكفيري تحت حمايت امريكا و غرب گفت: نكبت جديد و گروه‌هاي تروريستي مورد حمايت امريكا مرز و قلمرو نمي‌شناسد، جبهه ندارد، ظرف چند روز ارتش‌هاي كلاسيك و بي‌تجربه را متلاشي مي‌كنند، امنيت مردم را ظرف مدت كوتاه از بين مي‌برند.
سردار حاجي‌زاده افزود: امروز كشورهايي مثل عراق، سوريه و ليبي گرفتار اين مصيبت هستند و ملت بزرگ يمن نيز درگير مصيبت بزرگي همچون مصيبت غزه است.
اين مقام عاليرتبه نظامي كشورمان با ابراز تأسف نسبت به حمايت كوركورانه برخي از كشورهاي منطقه خليج فارس از سياست‌هاي جاهلانه عربستان و انجام پروازهاي عملياتي از اين كشورها به سمت يمن تأكيد كرد: ما در مقابل خداوند متعال، بشريت و تاريخ بايد جوابگوي اعمالمان باشيم.
وي با حساس توصيف كردن شرايط منطقه و مضحك خواندن دلسوزي رئيس‌جمهور بي‌خرد امريكا در قبال برخي كشورهاي منطقه خاطرنشان كرد: تحليل شرايط منطقه آني نيست كه اوباما به عنوان دلسوز منطقه خليج فارس در كمپ ديويد ارائه مي‌دهد. كشورهاي منطقه بايد بيشتر از اين هوشيار باشند، واقعيت‌ها را آنگونه كه هست تحليل و ارزيابي كنند. در اين ديدار علاوه بر وابستگان نظامي خارجي مقيم ايران، نمايندگاني از وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و ستاد كل نيروهاي مسلح و ارتش جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار